MEHMET ÖĞÜTCÜ

Metin Münir’i kaybetmişiz. Onu Financial Times muhabiri olarak tanıdım ilk. Keskin analizleri ile dikkat çekiyordu. Türk olduğu için kimseye, hiçbir yere kıyak çekmezdi. En son Kıbrıs’ta karşılaştık Rum kesiminde Doğu Akdeniz üzerine konuşmaya gitmiştim. Üzüldüm, bir çınar daha devrildi. Son yazılarından birisi çok öğretici…

“Birkaç ay sonra 80 olacağım.

Ortalama insan bundan biraz daha az yaşar veya birkaç yıl daha fazla.

Dünyanın ve kâinatın yaşını düşününce 80 sene kısadır. Kim veya ne tayin etmişse bu ömrü, eli çok sıkı diye düşünebilir insan. Daha cömert olamaz mıydı? Nasılsa yıllar kimsenin cebinden çıkmıyor.

Bana soracak olursanız seksen yıl o kadar da az değil. Hatta uzun. Sonunda insan ne bir gezegendir ne de bir kâinat.

Benim için 80 sene kâfidir. Ciğerlerim sayısız nefes alıp verdi. Gözlerim milyonlarca resmi beynime nakletti. Çok yemek, çok meyve yedim, çok dondurma yaladım. Birçok kadın sevdim. Çok kitap okudum, çok film izledim, çok mil kat ettim. Çok çocuk büyüttüm. Savaştım ve barıştım.

Velhasıl çok şey tecrübe ettim.

Gerçi yapacak şey tükenmez ama bundan sonra yapacaklarım bundan önce yaptıklarımın bir tekrarı olacak. Mevsimlerin yinelenmesi, dünyanın dönüp aynı yere gelmesi gibi.

Yaptıklarımdan zevk almıyor değilim. Hatta bazı şeyler bana eskisinden daha çok zevk veriyor. Ama artık o kadar da çok şey yapmak istemiyorum.”😪💜

https://www.diyaloggazetesi.com/hayat-kisa-mi-makale...

KAYNAK: Facebook

Comments