Büyük bir kayıp; Metin Münir

YUSUF KANLI

Metin Münir Kıbrıs Türk halkının yetiştirdiği ve şahsında “Kıbrıslı” karakterini adeta temsil eden bir gazeteci, yazar, entelektüel, gazeteciliğin olmazsa olmaz gereği şüpheci karakteriyle hatırlanacaktır.

Gazeteciliğe bugün Hürriyet Daily News olarak devam ediyormuş gibi yapan Turkish Daily News gazetesinde başlamış, gazetenin ilk yazıişleri kadrosunda görev almıştır. Beş yıl görev yaptığı Turkish Daily News ardından aralarında Financial Times, BBC gibi birçok prestijli uluslararası haber kuruluşlarında, birçok ana akım Türkiye gazetelerinde yazar, yönetici, kurucu, genel yayın yönetmeni görevlerini yaptı… Doğal olarak Turkish Daily News döneminin son genel yayın yönetmeni olan ben dahil bir çoğumuz gibi AKP döneminde Türkiye’de ve ana akım medyada çöreklenen siyasi-dinci tahakküme, biat beklentisine boyun eğemedi, artık zaten ana akım özelliğini yitiren mecradan ayrılıp yeni ana akım alanından T24’de yazmaya başladı…

Annan planı döneminde o “Evet” denilmesini savunurken ben Rumlar reddedecek biz verdiklerimizle kalacağız onun için “Hayır” diyordum. Çok da tartışmış, ama o dönemde sıkça kullanılan “hain” damgasını ne o bana, ne ben ona karşı kullanmıştık. Doğrusu, bugün geriye bakıyorum da o dönemde keşke bizim gibi Kıbrıs Rum halkı ve aydınları da o planda ne vardı, niye evet ya da hayır denileceğini keşke tartışabilseydi. Bugün bambaşka bir Kıbrıs olurdu eminim.

Yıllar boyunca biraz da her ikimizin meslek başlangıcında yatan Daily News gazetesi, ya da selef-halef olmamız dolayısıyla ideolojik farklılıklarımıza rağmen hep saygı ve sevgi temelli bir ilişki oldu. Benim açımdan Metin Münir bir üstat, mesleğin yaşayan abidelerinden birisi oldu hep.
Arada bir buluşur konuşurduk. Bazen yollarımız bir eczanede, bazen markette, bazen bir lokantada kesişir ayak üstü de laflardık. Arada bir telefon açıp önemli istihbaratı paylaşır, bazen ben arayıp fikirlerini alır, ne yapmam gerektiğini sorgulardım.

Hiç unutulmayacaksın Metin Münir üstadım. Nurlarda uyu.

KAYNAK: https://penceretv.com/guncel/firsat-yakalanmali-292216h

Comments